Wanneer u vindt dat u niet goed door de huisartsenspoedpost bent behandeld (door een huisarts of een medewerker) dan bieden wij u de mogelijkheid om u in contact te brengen met degene waarover u niet tevreden over bent. Wij hopen dat u samen het probleem kunt oplossen. U kunt hiervoor het digitale webformulier invullen.
Om uw klacht zorgvuldig te kunnen behandelen, neemt de staffunctionaris contact op met de betrokken arts of assistente. Over het algemeen zal u een reactie krijgen van de arts of de manager van de huisartsenspoedpost. Deze reactie kunt u binnen één tot twee weken verwachten.
Wanneer u niet wilt dat uw klacht direct wordt afgehandeld door de betrokken arts of assistente, of als het lukt niet om er samen uit te komen, kunt u de klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de ZHCo-PeriScaldes. De gegevens kunt u opvragen via ln.sedlacsirep-ochz@ofni
Om van de klachten te kunnen leren en om herhaling zo mogelijk te voorkomen, wordt elke klacht geregistreerd. Natuurlijk wordt hierbij zorgvuldig met uw privacy omgegaan!
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen:
ZHCo-PeriScaldes
T.a.v. de klachtenfunctionaris
Postbus 110
4450 AC Heinkenszand
Als u geen gebruikt wilt maken van de interne klachtenprocedure kunt u met uw klacht terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl), het IGJ-loket van de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (www.igj.nl) of bij het Medisch Tuchtcollege (www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl).
Wij stellen het echter op prijs wanneer u eerst met (de huisartsen en medewerkers van) de ZHCo-PeriScaldes uw klacht probeert op te lossen.
U kunt de informatie nalezen in onze klachtenfolder: Klachtenfolder_ZHCo-PeriScaldes
De klachtenregeling van ZHCo-PeriScaldes leest u hier: Klachtenregeling-ZHCo-PeriScaldes