Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Wordt mijn eigen huisarts geinformeerd als ik contact heb gehad met de huisartsenspoedpost?

  • Wordt mijn eigen huisarts geinformeerd als ik contact heb gehad met de huisartsenspoedpost?

    Ja. De eerstvolgende werkdag is uw huisarts op de hoogte van de inhoud van uw contact met de huisartsenspoedpost. Hierin staat welk advies er is gegeven, of welke behandeling er is uitgevoerd. Ook medicijnen die zijn toegediend of voorgeschreven worden in dit bericht vermeld.   Als er een speciale reden is dat u toch niet […]

  • Zijn mijn medische gegevens beschikbaar op de huisartsenspoedpost?

    De huisartsenspoedpost kan via het LSP (landelijk schakelpunt),  een samenvatting van het medische dossier van de eigen huisarts inzien. Dit kan alleen bij patiënten die hiervoor expliciet toestemming gegeven hebben aan hun eigen huisarts. Op de huisartsenspoedpost wordt deze samenvatting van het huisartsdossier alleen ingezien bij patiënten die op dat moment een hulpvraag stellen aan […]

  • Kan ik mijn dossier/ medische gegevens opvragen?

    Ja, dat is mogelijk. U heeft binnen de termijn van de wettelijke bewaarplicht recht op inzage en op een afschrift van uw medisch dossier. Meestal verwijzen we u hiervoor naar uw eigen huisarts, die van elk contact met de huisartsenspoedpost een volledig verslag krijgt. Levert dit problemen op, dan kan de patiënt een verzoek tot […]

  • Waarom wordt het telefoongesprek opgenomen?

    Telefoongesprekken worden voor kwaliteitsdoeleinden opgenomen en tijdelijk bewaard (maximaal 2 jaar).Vanwege kwaliteitsborging is dit in uw en ons belang. Deze gesprekken maken geen onderdeel uit van het patiëntdossier. We volgen hierin de regels van de autoriteit persoonsgegevens (meer informatie vindt u op https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/)